Salátovník přispívá na Trash Hero Czech RepublicZ každého salátu přispíváme 2kč na #trashero
 

Web Salátovníku je nyní trochu NOVÝ.

Více informací o novinkách najdete ZDE.

chci si objednat saláty

KAPITOLA 1 / Zdravé stravování - co jíst a čemu se raději vyhnout na snídani?

KAPITOLA 1 /  Zdravé stravování - co jíst a čemu se raději vyhnout na snídani?

Co to tedy je zdravé stravování? Základem všeho je pochopit základ a principy které dodržovat. 

Prvním a nejdůležitějším bodem je nehladovět a nepřecpávat se!
Ať už držíte hladovku, nebo se přejídáte, prosím přestaňte s tím, ubližujete sami sobě. Musíte si uvědomit, že naše tělo potřebuje přijímat jídlo, jídlo pohání naši mysl, svaly a všechny orgány v těle. Pokud přijímáte víc jídla, to znamená že se přejídáte způsobujete si tím potíže, které jsou spjaty s krevním tlakem, obezitou, bolestí zad a samozřejmě psychikou.

Chcete vypadat jak modelka na obrázku?! No, kdybyste viděli co musí modelky všechno vytrpět, nechtěli byste. Pokud chcete být ale sama ze sebou spokojená, chcete se cítit dobře i v plavkách....musíte začít tím, že se zamyslíte nad tím co jíte a jednoznačně přidáte pohyb.

Kolikrát denně jíst?

Obecně platí, že bychom měli jíst menší porce 6x denně. Někomu z nás to přijde moc, jiným zase málo. Musíte si najít zlatý střed, aby vám to vyhovovalo a byli jste šťastní. Jednoznačně náš jídelníček musí obsahovat snídani - ta je základem celého našeho dne a měla by se pohybovat od 1 200 - 1 500 kJ. Jelikož je snídaně důležitá, měla by obsahovat kvalitní bílkoviny, sacharidy s nižším glykemickým indexem a kvalitní tuky.

Jak vypadá příklad správné snídaně?

  • Vločky, sušené ovoce nebo česrtvé ovoce, oříšky a semínka, kvalitní jogurt (ne odtučněný)
  • Chléb s tvarohovou pomazánkou, sýrem či šunkou a zeleninou
  • Smoothie ze sójového mléka a ovocem

Ke snídani je dobré vypít čaj, nebo vodu s citrónem, skvelě nastartuje vaše tělo.
Samozřejmě každý má rád něco jiného, ale měli byste dbát na to, aby snídaně neobsahovala moc cukrů, moc sacharidů (bílé pečivo) nebo uzeniny s vysokým procentem tuku. Ráno potřebujete tělo nastartovat, ne ho uspat.

Nemáte chuť na snídani když se vzbudíte? Nevadí, důležité je přijmout tekutiny a nasnídat byste se měli do hodiny co vstanete. Podle nových studií je naopak lepší dát tělu chvíli klid na to, aby se probudilo a potom teprve doplnit energii.

Důležité je si snídani vychutnat v klidu, bez stresu a důležité je také jídlo několikrát pokousat. Vnímejte a vychutnávejte si Vaši snídani, je to základ a skvělý start do nového dne!

Glykemický index - je to hladina cukru v potravinách. Každá potravina má svůj glykemický index a vy když sníte potravinu s vysokým glykemickým indexem (hodně cukru, bílá mouka...atd) dostanete dříve hlad, než když si dáte potravinu s nízkým glykemickým indexem. Proto se podporuje jídlo celozrných potravin a vynechání sladkostí, které jsou plné tuků a cukrů.


Vhodné potraviny ke snídani:

  • čaj a káva bez cukru, nebo slazená medem
  • jogurtové mléko neslazené
  • mléko plnotučné
  • vejce
  • sýry
  • olej, máslo
  • ovoce a zelenina
  • hořká čokoláda s vysokým procentem kakaa
  • ořechy, semínka
všechny články

Kontakt

V případě potřeby nebo nějakých otázek
nás prosím kontaktujte.

Salátovník s. r. o.

Radniční 231/4, 787 01 Šumperk
IČ: 06760759
www.salatovnik.cz

email: info@salatovnik.cz nebo na telefon: +420 720 222 982 

Chtěli byste mít naše saláty ve své prodejně, nebo kdekoliv jinde? Pořádáte nějakou oslavu či firemní večírek?
Připravíme pro Vás saláty a dezerty na míru!!!

Seznam alergenů je k nahlédnutí na webu.