Salátovník přispívá na Trash Hero Czech RepublicZ každého salátu přispíváme 2kč na #trashero
 

Poctivé saláty / Jedinečné dezerty / Originální catering

Hledáte něco dobrého, zdravého a ekologického? Vítejte. #zerowaste

chci si objednat saláty

Vypěstuj si své rituály pro lepší zdraví

VÝZVA na měsíc listopad: RITUÁLY PRO LEPŠÍ ZDRAVÍ

Jsi unavený, ráno se ti těžko vstává, máš špatnou náladu, nic tě nebaví...Zkrátka nejsi ve své kůži?! Jasně, je tu podzim, Slunce vidíš tak možná z rychlíku a volné chvíle trávíš doma s hlavou skleslou v dlaních nad zapálenou svíčkou s vůní perníku.

Tohle roční období ale nemusí být pouze depresivní! Pojď se s námi pustit do nové výzvy a začni si "pěstovat" každodenní rituály, které ti pomohou zlepšit jak psychické, tak i fyzické zdraví a přinesou řád a harmonii do tvého každodenního života.

 

ZAČNI HNED RÁNO
 
1. Vstávej zhruba ve stejný čas
 
Ranní brzké vstávání do práce, do školy, maminky k dětem atd., v některé z těchto podob to asi známe všichni, a když přijde víkend, nebo si chceme (můžeme) dát "voraz", ani voňavá káva nás nevytáhne z postele. Pro naše tělo ale není úplně ideální stav, pokud se doba ranního vstávání výrazně liší od té běžné. Proto se snažte i o víkendu a dnech volna vstávat zhruba v podobný čas, jako jste zvyklí.

 
2. Ocenění
 
Každé ráno když se probudíš, zůstaň ještě chvíli ležet v posteli, a pokus se ve své mysli ocenit alespoň tři věci, nebo lidi ve tvém životě. Můžeš se pochválit za něco, co se ti povedlo, poděkovat si, za to, že se staráš dobře o své zdraví, nebo třeba ocenit svého partnera, kamarádku, děti...Pozitivní myšlení je skvělý začátek tvého dne!

 
3. Teplý odvar ze zázvoru
 
"Slow down", nespěchej na snídani...Pokud se nenajíš do 30 min od probuzení, neumřeš hlady a ani neztloustneš. "Startuj" pomalu, studený motor v autě taky nevytáčíš do vysokých otáček. Zažehni v sobě vnitřní oheň pomocí zázraku zvaný zázvor. Vezmi si asi 3-5 centimetrový kousek čerstvého zázvoru, oloupej ho, nastrouhej a dej do velkého hrnku. Zalij horkou vodou, nech 15 min vyluhovat, přidej šťávu z půlky citronu a lžičku domácího medu. Zázrak je na světě!

 
4. Pozdrav Slunci (Surja Namaskara)
 
Asi nejznámější jógová sestava, kterou zvládne naprosto každý, ti rozehřeje svaly, protáhne a posílí tělo a namasíruje vnitřní orgány. Nepotřebuješ nic, než jen svoje tělo, zem a 15 minut času, které máš při čekání na vylouhování zázvoru. Zde si můžeš ZDARMA stáhnout E-book Pozdrav Slunci.

 
5. Horká, hodně horká sprcha
 
Teď asi koukáš, zda jsem se nespletla s tou "horkou, hooooodně horkou" sprchou, když se všude píše, že se máš naopak sprchovat ledovou vodou, aby ses otužoval. Ne, nespletla!

Je to záměr, ledovou sprchu si nechme na jindy a pojďme si rozebrat tu příjemnější, horkou variantu. Horká, ale opravdu horká sprcha se doporučuje dle ajurvédy na odplavení toxinů z těla. Horká voda totiž způsobí, že se začnete potit, podobně jako v sauně. Tím se z těla dostávají odpadní látky a tak podporuješ přirozený proces detoxikace. Ideální je sprchu podpořit ještě automasáží celého těla.

Tak směle do toho, je to velmi příjemný rituál! :)

 

BĚHEM DNE
 
1. Jez 3 jídla denně
 
Doporučení 5 a více denních jídel denně je překonané. Neustálé se zabývání jídlem, myšlenky na jídlo, nošení svačinek, chystání krabiček, kontrola času, neschopnost rozeznat hlad od chutí...ach neeee, tohle prosím ne. Buďte na sebe hodní a nechte svoje tělo taky trochu odpočinout, vždyť kdo to má pořád trávit, pořád něco hlídat a tak se neustále stresovat?! NE, OPRAVDU NEPŘIBEREŠ, když začneš místo 5 denních jídel jíst pouze 3.

Tři plnohodnotná jídla denně s dostatkem živin, zeleninou, zdravými tuky a z poctivých surovin, z tebe mohou udělat jedině zdravého člověka. Nic jiného. A tvoje trávící ústrojí ti poděkuje!

 
2. Jdi ven
 
Čerstvý vzduch, Slunce, pohyb a spojení s přírodou, to je všelék! Běž každý den alespoň na hodinku ven, bez výčitek vyměň uměle osvětlené fitko za opravdový les. Přestaň se hnát za cílem, opravdový cíl je tvá cesta.

 
3. Uvař si kvalitní čaj nebo kávu
 
Oba dva nápoje považuji za blahodárné, ať se o nich píše cokoliv. Důležitý je vždy subjektivní pocit, to, jak působí na tebe! Oba dva nápoje jsou v kvalitním podání významným zdrojem přínosných antioxidantů a kofeinu. Navíc, při jejich konzumaci máš chvilku pro sebe, proto relaxuj a odpoj se na chvíli od reality.

 
4. Vyhraď si čas na práci/studium
 
Abys byl co nejvíce produktivní, je dobré mít svůj vyhraněný čas na práci nebo studium. Tento čas by měl být uzpůsobený tvému životnímu stylu tak, aby tě nikdo nerušil a tys mohl obohacovat sebe a druhé vlastní tvorbou.

 
5. Piš rukou
 
Elektro-technický boom z našich životů téměř vytěsnil psaní rukou. Tak důležitou činnost pro rozvoj našeho mozku, koordinaci pohybů, jemnou práci ruky i kreativitu. Vrať ji tam zpátky! Jak? Třeba že si budeš psát deník, nebo zapisovat údaje do diáře.

 

K VEČERU UBER PLYN
 
 
1. Vyhýbej se modrému světlu
 
Modré světlo narušuje naše přirozené biorytmy. Díky modrému světlu se v těle netvoří správné množství hormonu zvaný melatonin, který je zodpovědný za dobré usínání a kvalitní spánek. Díky tomu se řada lidí potýká s nespavostí, nebo únavou. Jak se mu vyhnout? Asi 2 hodiny před spaním se nedívejte na televizi, do počítače a mobilu. Jo, je to bláznivý v 21. století, ALE...vezmi si knížku, ztlum světla v obýváku, zapal si svíčku nebo aromalampu, medituj...a nebo aspoň nastav na svých elektronických zařízeních "NOČNÍ REŽIM". Tak to dělám já, když mi nezbývá nic jiného, než že musím pracovat večer, jakožto máma dvou malých dětí.

 
2. Studená sprcha
 
A je to tady, místo pro studenou sprchu. Ačkoliv to zní divně a možná nelogicky, studená sprcha ti pomůže s usínáním. Ze začátku dostane tvoje tělo šok chladem, ale ve chvíli kdy začne fyzický stres ustupovat, tělo se mnohem snadněji uvolní a přejde do stavu relaxace a ty pak usneš jako miminko.

 
3. Lehká večeře
 
Je to individuální, ale zpravidla se setkávám s lidmi, kterým se lépe usíná s lehčím jídlem v žaludku, než je "svíčková se šesti". Selským rozumem, tělo se chystá na spánek, všechno se zpomaluje včetně trávení, a tak je lehčí jídlo vhodnější volbou. Doporučuji například dušený zeleninový pokrm, nebo některou z teplých variant salátu od našeho Salátovníku.

 
4. Bylinkový odvar ("čaj")
 
Zklidňující účinky má například Meduňka, Levandule, Měsíček, Heřmánek a Kozlík. Můžeš si klidně z vybraných bylinek namíchat svoji vlastní směs, nebo pít každý večer jiný. Dej přednost bylinkám sypaným před porcovanými, pořiď si na ně svůj krásný hrneček se sítkem, vždyť je to přece tvůj rituál. A nezapomeň, že bylinky jsou léky z přírody, proto nepij jeden druh byliny pravidelně déle jak 3 týdny.

 
5. Spát ve stejnou dobu
 
Stejně jako pro ranní vstávaní platí i pro večerní ukládání se do postele stejné pravidlo. Snaž se prostě moc nenarušovat vlastní biorytmy těla a na párty choď příležitostně. :)

 

NĚCO NAVÍC
 
1. Praktikuj jógu
 
Jóga není pouze cvičení, je to zejména poznání sebe sama. Je skvělé znát vlastní tělo, vědět, jak reaguje, co nám sděluje, vážit si ho a milovat ho (sebe). Navíc jóga nám umožňuje zastavit se v čase, opustit všechny problémy, starosti, nesplněné úkoly ...učí nás meditovat, a meditace prodlužuje život. :) Díky józe se skvěle protáhneš, posílíš svaly, zlepšíš držení těla a naučíš se dýchat, tak proč to nezkusit?! Nemáš-li čas navštěvovat jógové studio, můžeš začít Jógou z obýváku.

 
2. Pravidelně se saunuj
 
O benefitech saunování není pochyb a znali je už staří Řekové a Římané. Ideálně jedenkrát týdně choď do sauny. Pravidelné sanovaní zvyšuje obranyschopnost těla, vyplavuje toxiny, zvyšuje prokrvení těla a orgánů a zlepšuje stav kůže, našeho největšího (a nejvíce podceňovaného) orgánu na těle. Saunovat se mohou i děti cca od 3 let. A jako bonus se něco dozvíš o saunových ceremoniálech.

 
3. Choď na masáže
 
Masáže jsou podle ajurvédy další metodou, která podporuje přirozenou detoxikaci organismu. Kromě toho se skvěle uvolníš, dobrý masér ti pomůže odstranit různé bloky na těle a umí pracovat s energií. Druhý den po masáži se probudíš jako jiný člověk.

 
4. Zařaď klystýr, jako očistu střeva
 
Zní to trochu drsně, ale je to prostá pravda, klystýr není nic jiného, než další ze zapomenutých metod očisty těla. Ve skutečnosti je to jednoduchá procedura, kterou si může každý udělat doma. Stačí pouze zajít do lékárny a asi za 200 Kč koupit Irigátor. Na internetu najdeš podrobný návod, jak klystýr provést a pokud si na to netroufáš, můžeš se svěřit do rukou odborníkovi. Po základní očistě je ideální klystýr provádět pravidelně 1-2 x za měsíc.

 
5. Ženy, zkuste bylinnou nápařku
 
Nehledejte v tom žádnou diskriminaci pánové, ale tohle je opravdu jen pro ženy, jedná se totiž o bylinnou nápařku ženských orgánů. Ta se dříve úplně běžně pravidelně praktikovala a sloužila zejména k vnitřní očistě. Dnes se vrací zpět, k nám ženám, pro její blahodárné účinky. Ženy, které mají s nápařkou zkušenosti uvádějí zlepšení menstruačního cyklu, plodnosti i sexuálního života. Krom toho, jedná se o další metodu detoxikace, relaxace a zkrátka zastavení se v dnešním uspěchaném světe.

 Pokud jsi došel až sem a článek se ti líbil, klidně ho sdílej. Pokud máš nějakou připomínku, napiš mi ji. A pokud se chceš pochlubit vlastní zkušeností, neváhej a napiš svoje "hacky", úspěchy i pády. :)

všechny články

VÝZVA na měsíc listopad: RITUÁLY PRO LEPŠÍ ZDRAVÍVÝZVA na měsíc listopad: RITUÁLY PRO LEPŠÍ ZDRAVÍVÝZVA na měsíc listopad: RITUÁLY PRO LEPŠÍ ZDRAVÍVÝZVA na měsíc listopad: RITUÁLY PRO LEPŠÍ ZDRAVÍ

Kontakt

V případě potřeby nebo nějakých otázek
nás prosím kontaktujte.

Salátovník s. r. o.

Radniční 231/4, 787 01 Šumperk
IČ: 06760759
www.salatovnik.cz

email: info@salatovnik.cz nebo na telefon: +420 720 222 982 

Chtěli byste mít naše saláty ve své prodejně, nebo kdekoliv jinde? Pořádáte nějakou oslavu či firemní večírek?
Připravíme pro Vás saláty a dezerty na míru!!!

Seznam alergenů je k nahlédnutí na webu.